Download hier alle bestanden bij de leerlijn Creatief denken van Kader voor Ontwikkeling
Denkvaardigheid 'Creatief denken' - Onderbouw
Link naar toelichting op de leerlijn ''Creatief denken''.Lessuggestie: Denksleutels A4: SWV PO 30.06 (Denksleutels A4-def.pdf).
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
BeeBot:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
Denkvaardigheid 'Creatief denken' - Middenbouw
Link naar toelichting op de leerlijn 'Creatief denken'.Lessuggestie: Denksleutels A4: SWV PO 30.06 (Denksleutels A4-def.pdf).
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en
- verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en
- verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
BeeBot (BEEBOT materiaalssuggestie leerlijn hoogbegaafdheid BEEBOT.pdf):
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Denkvaardigheid 'Creatief denken' - Bovenbouw
Link naar toelichting op de leerlijn 'Creatief denken'.Lessuggestie: Denksleutels A4: SWV PO 30.06 (Denksleutels A4-def.pdf).
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik doorzie problemen en ontdek nieuwe problemen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- BB: Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik let op (onopvallende) details en voeg details toe aan eerdere ideeën
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘creatief denken’:
- Ik zet mijn ideeën op een creatieve manier om in producten
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
De Denkdraaier (De Denkdraaier - leerlijn hoogbegaafdheid.pdf):
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik heb een ongewone kijk op vraagstukken en stel nieuwe vragen
- Ik bedenk meerdere oplossingen voor een vraagstuk of probleem
- Ik kom met originele oplossingen en bedenk vernieuwende ideeën
- Ik zie meerdere denkrichtingen en verander flexibel van denkrichting
- Ik leg (onverwachte) verbanden en combineer verschillende soorten informatie tot een nieuw geheel
- Ik kan verbanden leggen tussen heel verschillende onderwerpen (denk associatief)
- Ik gebruik beelden (in gedachten) en maak rijk geïllustreerde producten