Download hier alle bestanden bij de leerlijn Denken over denken van Kader voor Ontwikkeling.
Denkvaardigheid 'Denken over denken' - Onderbouw
Link naar toelichting op de leerlijn 'Denken over denken'.Lessuggestie: Matrix kleuters: Janneke Breedijk (matrix kleuters.pdf).
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
Makey Makey: Dit materiaal is te leen in de mediatheek van Driestar educatief:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
Denkvaardigheid 'Denken over denken' - Middenbouw
Link naar toelichting op de leerlijn 'Denken over denken'.Lessuggestie: Lezen: Acadin (Acadin5_lezen.pdf).
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
Denkdobbelen: Dit materiaal is te leen in de mediatheek van Driestar educatief:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
Tabel denksleutels: SWV PO 30.06:
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
Denkvaardigheid 'Denken over denken' - Bovenbouw
Link naar toelichting op de leerlijn 'Denken over denken'.Lessuggestie: Bouw je eigen brug: Acadin (Acadin11_Brug.pdf).
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer de weg naar het resultaat (het proces)
- Ik denk vooruit, handel bewust tijdens activiteiten en kijk terug
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
Lessuggestie: Columbus: Acadin (Acadin1_Columbus.pdf).
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik zoek al denkend naar verbeterpunten om mezelf te blijven ontwikkelen
Deze activiteit is bruikbaar voor de volgende doelen van de leerlijn ‘denken over denken’:
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
Denkdobbelen: Dit materiaal is te leen in de mediatheek van Driestar educatief:
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik geef sterke punten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik geef verbeterpunten van mijn aanpak en uitwerking aan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik gebruik feedback om me in de toekomst te verbeteren
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn
- Ik waardeer het resultaat ook als het beter kan
- Ik bekijk situaties vanuit verschillende gezichtspunten (perspectieven)
- Ik ben me bewust van mijn beginniveau en besef dat dat voor anderen anders kan zijn